احمد منتظری در دادگاه ویژه روحانیت به حبس طولانی محکوم شد

رادیو راه ابریشم

Live    
[metaslider id="8455"]

احمد منتظری در دادگاه ویژه روحانیت به حبس طولانی محکوم شد

وب‌سایت آیت الله منتظری خبر داد که این حکم روز شنبه،۷ آذر به احمد منتظری ابلاغ شده است.

براساس این گزارش، احمد منتظری به اتهام «اقدام عليه امنيت ملى» به ۱۰ سال حبس تعزيرى ،به دلیل انتشار فايل صوتى «داراى طبقه‌بندى سرى» به ۱۰ سال حبس تعزیری و به اتهام «تبليغ عليه نظام» به یک سال زندان محکوم شده است.

بر اساس این حکم، به دلیل «ارزش و حرمت خون برادر شهيد» احمد منتظری یعنی محمد منتظری و با توجه به «سن و سال و وضعيت خاص وى و فقد سابقه محكوميت كيفرى، با احصای ميانگين حداقل و حداكثر مجازات‌ها در مقام اجراء» فقط ٦ سال از این حکم اجرا می‌شود.

دادگاه ویژه روحانیت همچنین احمد منتظری را به خلع لباس روحانیت محکوم کرده که اجرای این حکم به مدت ٣ سال تعليق شده است.

بر پایه گزارش منتشر شده در وب‌سایت آیت‌الله منتظری، حکم صادر شده تا ٢٠ روز از تاريخ ابلاغ، قابل تجديدنظرخواهى در محاكم دادگاه ويژه روحانيت است.

احمد منتظری به دلیل انتشار فایل صوتی پدرش به «اقدام علیه امنیت ملی متهم» و با قرار کفالت ۷۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

وب‌سایت آیت‌الله حسینعلی منتظری، قائم‌مقام برکنارشده آیت‌الله خمینی، روز ۲۰ مردادماه، یک فایل صوتی از او مربوط به ۲۴ مرداد سال ۱۳۶۷ منتشر کرد که این مرجع شیعه در دیدار با برخی مقام‌های قضایی وقت جمهوری اسلامی، از اعدام‌های آن سال در ایران به عنوان «بزرگترین جنایت جمهوری اسلامی» یاد می‌کند.

آیت‌الله منتظری در این فایل صوتی خطاب به مقام‌های قضایی حاضر، اعدام‌های تابستان سال ۱۳۶۷ را «بزرگ‌ترین جنایت جمهوری اسلامی» توصیف کرده و گفته است که تاریخ ما را به دلیل این جنایت محکوم می‌کند.

آیت‌الله منتظری، مقام‌های قضایی حاضر در جلسه را مسئول این اعدام‌ها و «جنایتکار» می‌خواند.

منبع : رادیو فردا

احمد منتظری

احمد منتظری

Have your say