جیش‌العدل: هدف ما خودمختاری برای مردم بلوچ است

رادیو راه ابریشم

Live    
[metaslider id="8455"]

جیش‌العدل: هدف ما خودمختاری برای مردم بلوچ است

رهبری سازمان جیش‌العدل با روزنامه الریاض در مورد اهداف آن سازمان و عملیات‌هایشان در بلوچستان مصاحبه‌ای انجام داده است. این سازمان می‌گوید هدف آنها احقاق حقوق مردم بلوچ است و خواهان خودمختاری در آن خطه می‌باشد.

رهبری آن سازمان در پاسخ به پرسشی در مورد هویت جیش‌العدل و تأسیس آن می‌گوید:«جیش العدل یک سازمان دفاعی نظامی است که برای احقاق حقوق ملت بلوچ در بلوچستان مبارزه می کند.ودر کنار دفاع از حقوق ملت بلوچ دفاع از مظلومیت سایر ملل را در جغرافیای ایران را وظیفه خود می داند. جیش العدل در سال 2012 میلادی تاسیس شد واساس و بنیاد سازمان جیش العدل با هماهنگی با احزاب و افراد مخالف رژیم ایران و با خطی مشی سیاسی مشخصی پایه ریزی شد که مهم ترین خطی مشی سیاسی ان استفاده از اهرم نظامی در جهت ضربه زدن به رژیم حاکم و اداره بلوچستان بصورت خودمختار می باشد.

و تنها با گزینه بلوچستان خودمختار می توان به اینده بلوچستان و ملت بلوچ امیدوار و خوشبین بود و این تنها گزینه برای حفظ و پاسداشت از دین و داشته ها وجلوگیری از تجزیه سرزمین و نابودی و قتل عام ملت ماست.»

در ادامه مصاحبه در مورد بزرگترین ظلم‌های جمهوری اسلامی به ملت بلوچ گفته شده:«این سوال زمانی نیاز به تشریح داشت که ملت بلوچ حداقل سهم و شراکتی در نظام جمهوری اسلامی داشت.بزرگترین وبارزترین ظلمها جنایتی است که بر علیه دین و سرزمین و هویت ملت ما روا داشته شده وبه عنوان ملت و سرزمینی که همیشه زیر نگاه امنیتی باید اداره شود زندگی می کنیم. … سرزمین وملت ما به نوعی زیر نگاه حاکمیت و ستم موجود در معرض نابودی کامل و تجزیه قرار دارد وبه هیچ عنوان حق اراده و اختیار حتی در امورات معمولی چون بهره بردن و زنده نگاهداشتن از شعایر دین وحتی  برگزیدن اسم که نشانی از هویت ماست نداریم.با توجه به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی بند و اصل هایی در جهت حقوق اقوام و اقلیتها در راستای آزادی انجام مناسک و مراسم مذهبی و زنده نگاهداشتن هویت و زبان مادری وجود دارد اما در عمل چنین قوانینی وجود ندارد.

در کل اولین تبعیضی که در خود قانون اساسی قبل از تعریف حقوق اقوام و اقلیتها وجود دارد بهره گیری و استفاده از لفظ اقوام و اقلیت است و این در حالی است که در مجموع ایران سرزمین ملل است وملتی بارز و در اکثریت وجود ندارد که تعیین تکلیف در حقوق دیگر اقوام و اقلیتها را داشته باشد».

رهبری سازمان نامبرده در مورد «وضع کنونی ملت بلوچ» می‌گوید:«در حال حاضر وضعیت زندگی ملت بلوچ بسیار اسف بار و نگران کننده است.آمار فقر و تبعیض در حد بسیار بالایی بیداد می کند و در کنار آن قتل عام ملت تحت اتهامات و انگ های واهی ومختلفی واز سویی بحث تقسیم وتجزیه سرزمین بلوچستان با حذف نام و تقسیم به سه الی چهار استان وجود دارد واین جریان زنگ خطری برای ملت و مسیری بسوی نابودی هویت و سرزمین کلی ملت ما است».

این رهبری در مورد اهداف سازمانشان می‌گوید مهمترین هدف , دست‌یافتن به خودمختاری و اداره امور بلوچستان بدست خود مردم آن منطقه است».

همچنین در مورد نتایج و پیروزیهای مبارزات مسلحانه می‌افزاید:«بله! قبل از اینکه به بحث ادامه دهیم نیاز است که بگوییم مهمترین دستاورد سازمان در این بوده که ما توانستیم مقاومت را بصورت گسترده در بلوچستان رشد دهیم و یک صورت کلی از مبارزه بر علیه رژیم را ترتیب اثر دهیم وزمینه یک جبهه منظم را آماده گردانیم.

بیشترین تمرکز ما کار بر روی سربازگیری وتزریق افکار انقلابی بوده و در این پروژه هم موفق عمل کرده ایم و نتایج رضایت بخش است.و از نکته نظر کسب نتیجه در مقابل رژیم ما موفق شده ایم بسیاری از سیاستهای رژیم بر علیه ملت و سرزمین مان را با بن بست روبرو گردانیم.واز ملتی که هیچ اعتمادی بر ان نداشتند و به عنوان ملتی درجه سه و دو از ان یاد می کردند بصورت درصدی رشدی در دادن تسهیلات و اختیارات به مردم ما گشته اند.

همچنین از نکته نظر نظامی ما توانستیم ضربات مهلک بسیاری بر پیکره نظام وارد کنیم و در حقیقت تابوی شکست ناپذیری نظامی رژیم را بشکنیم.ما در کمتر از دو سال توانستیم بیش از صد عملیات موفق را با دادن کمترین خسارات اجرا کنیم و مهم ترین دستاورد ما در همین بود که به دنیا نشان دادیم که بر خلاف تبلیغات گسترده رژیم حاکم حقیقتا رژیم ایران ضعیف و ضربه پذیر است.

رژیم ایران از نکته نظر نظامی روحیه سربازانش در حد بسیار پایینی قرار دارد .  نیروهایی که از تجربه و مهارت و امکانات کافی برخوردار نیستند . و هیچ انگیزه ای برای دفاع در نیروهای ایران وجود ندارد.زیرا سرخوردگی از نظام در تمام حوزه های نظامی و اجتماعی در حد بالایی وجود دارد.»

در ادامه مصاحبه در مورد « نگاه ایران به کشورهای همجوار» گفته شده:«جمهوری اسلامی نظامی نیست که به آن اعتماد کرد و یا از در اعتماد با آن وارد شد.رژیمی است که بر پایه ظلم و تجاوز بنیادش نهاده شده است.رژیمی که جایگاهی در داخل حوزه حکومتی اش نداشته باشد انتظار اینکه چنین نظامی در حوزه خارج بتواند با همسایگان تعامل داشته باشد ممکن نیست.

در حقیقت رژیم ایران بر پایه مذهب و صدور مذهب است و در راستای احیای یک امپراطوری شیعی کار می کند.اگر یک زمانی دو بلوک امپراطوری روم و فارس وجود داشت امروز رویای جمهوری اسلامی بر روی احیای یک امپراطوری براساس و پایه مذهبی است.ووضعیت فعلی منطقه خود گواه بر سیاست رژیم ایران و ترسیمی صحیح از سیاستش در برابر همسایگان است.»

Have your say