طرح ترور ژنرال دوستم ناکام ماند

رادیو راه ابریشم

Live    
[metaslider id="8455"]

طرح ترور ژنرال دوستم ناکام ماند

طرح ترور ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهوری افغانستان در جریان سفر وی به استان های شمالی این کشور ناکام ماند. دستگیر شدگان گفته اند که برای اجرای این طرح چند ماه آموزش دیده بودند.

به گزارش ایرنا، دوستم روز سه شنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که 3 مهاجم انتحاری پیش از رسیدن به هدف توسط محافظان دستگیر شدند. این دومین طرح حمله به معاون اول رییس جمهوری افغانستان در یک هفته گذشته است.

معاون اول رییس جمهوری افغانستان، که از یک ماه قبل به استان های شمالی این کشور سفر کرده است، اینک در استان فاریاب پایگاه اصلی وی در زمان جنگ های مجاهدین علیه ارتش سرخ شوروی به سر می برد.

طرح ترور دوستم قرار بود در شهرستان «قیصار» این استان به مرحله اجرا گذاشته شود، اما مهاجمان پیش از آن که بتوانند خود را به وی برسانند و مواد انفجاری همراه خود را منفجر کنند، بازداشت شدند.

صفحه اجتماعی معاون اول رییس جمهوری افغانستان توضیح نداده که این افراد در کجا آموزش دیده اند، اما تصویر مهاجمان بازداشت شده را منتشر کرده است.

هنوز شخص یا گروهی مسوولیت حمله به کاروان خودروهای حامل دوستم را برعهده نگرفته است.

«مسعود احمد مسعود» معاون حزب جنبش ملی اسلامی که رهبری آن را دوستم برعهده دارد به رسانه های محلی گفت که سه مهاجم با پوشیدن جلیقه های انتحاری قصد داشتند شامگاه دوشنبه، با مواد انفجاری همراه خود معاون اول رییس جمهوری افغانستان را ترور کنند.

معاون حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان ادعا کرد که مهاجمان انتحاری در پاکستان آموزش دیده و برای هدف قرار دادن ژنرال دوستم فرستاده شده بودند.

کاروان خودروهای ژنرال دوستم چهار روز پیش نیز مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و 10 تن از مهاجمان در این حمله کشته و 15 نفر دیگر بازداشت شدند.

معاون اول رییس جمهوری پس از تغییر جغرافیای جنگ در افغانستان از یک ماه قبل به استان های شمالی این کشور شامل جوزجان، قندوز، تخار و سرپل سفر کرده و از نزدیک در صحنه نبرد ارتش با گروه های مخالف مسلح حضور یافته است.

ژنرال دوستم از حدود 10 روز قبل، با شدت یافتن نبرد در استان فاریاب، مرکز اصلی قدرت وی، کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد و با پوشیدن لباس نظامی، در صحنه نبرد نظامیان افغان با طالبان و سایر گروه های مسلح مخالف دولت حضور یافت.

Have your say