قطع سراسری اینترنت در ایران وارد شصت و نهمین روز شد
نتبلاکس، نهاد مستقل پایش دسترسی به اینترنت، اعلام کرد که خاموشی دیجیتالی در ایران وارد روز شصت و نهم خود شده، و قطع سراسری اینترنت از مرز یک هزار و ۶۳۲ ساعت عبور کرده است.
نتبلاکس با تأکید بر اینکه «دسترسی به شبکههای بینالمللی تا حد زیادی در ایران مختل شده» یادآورد شد: این خاموشی همچنان باعث از دست رفتن شغلها میشود و تأثیر نامناسبی بر کسب و کارهای مستقل گذاشته است.
این نهاد مستقل اعلام کرد که قطع اینترنت در ایران عملاً ثروت را به سمت گروههای همسو با حکومت باز توزیع میکند.
در ۱۹ اسفند ۱۴۰۴، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی گفته بود که اینترنت تنها در اختیار کسانی قرار میگیرد که بتوانند صدای حکومت را به گوش دیگران برسانند.
