خاموشی اینترنت ایران پس از ۱۹۲۰ ساعت وارد روز هشتاد و یکم شد
نتبلاکس اعلام کرد خاموشی اینترنت در ایران پس از ۱۹۲۰ ساعت وارد روز هشتاد و یکم شده است.
به گفته این نهاد ناظر بر اختلالات اینترنت، جمهوری اسلامی همزمان با قطع گسترده دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت جهانی، در تلاش است دامنه «خفگی دیجیتال» خود را به خارج از مرزهای ایران گسترش دهد؛ از جمله با درخواست کنترل بر کابلهای اینترنتی کشورهای دیگر در تنگه هرمز و الزام شرکتهای بزرگ فناوری به تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی.
این موضع پس از آن مطرح شد که رسانههای نزدیک به حکومت ایران پیشنهاد کردند تهران از موقعیت جغرافیایی خود در تنگه هرمز برای دریافت هزینه، صدور مجوز و کنترل خدمات تعمیر و نگهداری کابلهای زیردریایی استفاده کند؛ طرحی که گاردین به نقل از کارشناسان، اجرای آن را بسیار بعید و از نظر حقوقی و فنی دشوار دانسته است.
