دانشجوی ایرانی به اتهام نفرت پراکنی توسط پلیس نروژ متهم شد

رادیو راه ابریشم

Live    
[metaslider id="8455"]

دانشجوی ایرانی به اتهام نفرت پراکنی توسط پلیس نروژ متهم شد

Foto: Skjalg Bøhmer Vold


به گزارش سایت خبری کرونو و به نقل از سایت زیر آسمان نروژ، پلیس نروژ پس از دریافت چندین گزارش شکایت از یک دانشجوی ایرانی مقیم نروژ یک پرونده کیفری را علیه وی تشکیل داده است.

این مرد در حال حاضر طبق بند ۱۸۵ قانون جزایی کشور، به دلیل ارائه عمدی یا سهل انگارانه علنی یک بیان تبعیض آمیز یا نفرت انگیز، از جمله از طریق استفاده از نمادها متهم شده و در بازداشت پلیس منطقه شرقی است.

کالج اوستفولد در هفته اخیر چندین پیام نگران کننده در مورد پستهایی که این دانشجو درشبکه های اجتماعی منتشر کرده بود دریافت کرد.این پستها با توجه به شرایط اکنون داخل ایران منجر به واکنش و ناراحتی جامعه ایرانی شده بود

این شخص در برخی از پستها با توهین به زنان جامعه ی ایران از آنها به عنوان اشخاص درجه دوم جامعه یاد کرده بود.از جمله به زنان مبارز ایران که در این یک ماه اخیر با دادخواهی از خون مهسا امینی و قیام علیه حکومت دیکتاتوری جمهوری اسلامی در خیابانها در حال مبارزه هستند توهین کرده بود

ویدئوی دیگری این مرد را در یک مراسم در خارج از ساختمان مجلس ایران نشان می‌دهد. او در آنجا به گروهی از مردم می‌گوید که می‌خواهد برای همه کسانی که طرفدار سقط جنین هستند، فمینیست‌ها و افراد چپ‌گرا مجازات سختی در نظر بگیرند.

در عکس دیگری از همان مرد، او در حال ادای سلام نازی‌ها است و روی دیوار پشت سر او یک صلیب شکسته و عکس هیتلر آویزان است.

اکنون پلیس منطقه شرق نروژ تایید کرد که او متهم است و پرونده کیفری که برای این فرد گشوده شده در حال بررسی است

https://khrono.no/student-siktet-for-hatefulle-ytringer/724175