برنامه دولت نروژ برای رفع مجدد برخی محدودیتها در پی کاهش شیوع ویروس کرونا

رادیو راه ابریشم

Live    
[metaslider id="8455"]

برنامه دولت نروژ برای رفع مجدد برخی محدودیتها در پی کاهش شیوع ویروس کرونا

روز پنج شنبه هفتم ماه می،خانم آرنا سولبرگ نخست وزیر نروژ به همراه تعدادی از اعضای دولت در یک کنفرانس خبری از گشایش بیشتر فعالیت‌های اجتماعی در پی کاهش شیوع ویروس کرونا در نروژ خبر دادند.

خانم آرنا سولبرگ در سخنان خود به هدف دولتش در بازگشایی هر چه بیشتر فعالیت‌هایی که به دلیل کرونا ویروس بسته بوده اند تا 15 ماه جون اشاره کرد. او در ادامه سخنان خود افزود که رسیدن به این هدف در راستای اجرای تمامی پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و احتیاط در بازگشایی مرحله ایی فعالیتهامیباشد.

خانم آرنا سولبرگ افزود که از روز 11 ماه می مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی (راهنمایی و متوسطه) بازگشایی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش، خانم گوری مِلبی نیز در این کنفرانس خبری به بازگشت دانش آموزان تمامی مقاطع به فعالیت‌های نرمال  تحصیلی از هفته آینده اشاره کرد.

او در ادامه گفت که تعدادی از مدارس آمادگی کامل برای بازگشایی از روز دوشنبه 11 ماه می را دارند و تعدادی به زمان بیشتر برای آمادگی گرفتن در این زمینه نیازمندند.

در این کنفرانس خبری همچنین به ظرفیت مجاز تجمعات اشاره شد.

بر این اساس تجمعات تا ظرفیت 20 نفر می توانند تا جایی که تمامی پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی یک متر حفظ شود، برگزار شوند.

این قانون شامل افراد ورزشکار و سایر فعالیت‌های تفریحی و ورزشی با رعایت حفظ فاصله اجتماعی حداقل یک متر و سایر پروتکلهای بهداشتی نیز می‌شود.

از امروز سالن‌های ورزشی نیز با ممنوعیت در استفاده از رخت کنها بازگشایی خواهند شد.

همچنین برگزاری مراسم‌ها تا ظرفیت حداکثر 50 نفر در مکان‌های عمومی، جایی که افراد بتوانند فاصله یک متری را حفظ کرده، با برگزارکننده مسئول امکان پذیر است.

در ادامه این کنفرانس خبری به سفرهای خارج از کشور نیز اشاره شد. بر این اساس همچنان سفرهای خارج از کشور نروژ برای پرسنل پزشکی و کادر درمانی ممنوع میباشد و به طور کل سفرهای بین المللی توصیه نمی‌شود و افرادی که در خارج از کشور به سر برده اند، در بازگشت به نروژ باید در قرنطینه خانگی به سر ببرند. قوانین قرنطینه تا انتهای تابستان ادامه پیدا می کند.

قوانین مربوط به قرنطینه خانگی نیز از 14 روز به 10 روز کاهش یافته است و افرادی که در نزدیکی با افراد مبتلا بوده اند بایستی تا 48 ساعت خود را در قرنطینه نگه دارند.

از دیگر موارد بازگشایی جامعه که در این کنفرانس خبری به آنها اشاره شد عبارتند از:

مراکز آموزشی بزرگسالان و همچنین دوره های آموزشی مهاجران نیز از 11 ماه می بازگشایی خواهند شد.

مقاطع تحصیلی عالی و دانشگاه‌ها به غیر از دوره های کوتاه مدت همچنان تا آخر سال تحصیلی و شروع تعطیلات تابستان بسته خواهند بود و آموزش‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد گرفت.

آموزشگاه‌های رانندگی نیز می‌توانند با در نظر گرفتن قانون نفر به نفر فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

از تاریخ اول ماه جون نیز تمامی بارهایی که در آنها غذا به فروش نمی‌رسد می‌توانند با رعایت قوانین و نوع چیدمان میز و صندلی‌ها با رعایت حفظ فاصله شروع به کار کنند.

پارک‌های تفریحی نیز می‌توانند از تاریخ اول ماه جون باز شوند.

قوانین و پروتکلهای مربوط به سفرهای تفریحی در تاریخ 15 ماه می از طرف مدیر موسسه بهداشت و درمان عمومی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

منابع و پیوندهای مرتبط:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOebEw/her-er-regjeringens-planer-for-gjenaapning-av-landet

Have your say