زمین‌لرزه شدید در مرز ایران و عراق؛ دست‌کم ۶۱ کشته و ۳۰۰ مجروح

رادیو راه ابریشم

Live    
[metaslider id="8455"]

زمین‌لرزه شدید در مرز ایران و عراق؛ دست‌کم ۶۱ کشته و ۳۰۰ مجروح

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ دهم ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان، عراق و مناطق غربی ایران را لرزاند.

شبکه خبر ایران،‌ به نقل از شبکه لرزه‌نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز گزارش داده که کانون این زلزله حلبچه عراق بوده، اما در عین حال مناطق وسیعی از ایران نیز به شدت لرزیده به طوری که دست‌کم ۶۱ کشته و ۳۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.

بر اساس گزارش‌های مخابره شده به خبرگزاری ایرنا، این زلزله مناطقی در استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، سمنان، تهران، زنجان، فارس، خراسان رضوی،‌ لرستان، همدان، ایلام و کردستان را لرزانده و باعث شده که مردم سراسیمه خانه‌های خود را ترک کنند و به خیابان‌ها بیایند.

در این حال سرپرست اورژانس کشکر از کشته شدن دست‌کم ۶۱ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ نفر خبر داده است، آماری که احتمال می‌رود افزایش یابد.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به شبکه خبر گفته است که گروه‌های امدادی به مناطق مرزی در کرمانشاه اعزام شده‌اند.

مرتضی سلیمی اضافه کرده که برق کلیه روستاهای اطراف قصر‌شیرین و کرمانشاه قطع شده، سیستم‌های مخابراتی دچار اشکال شده و برخی روستاها نیز خسارت دیده‌اند.

خبرگزاری مهر هم نوشته که شدت زمین لرزه در شهرهای خرم‌آباد، همدان، ایلام، سنندج و زنجان به حدی بود که مردم از منازل خود خارج شدند. آب و برق مناطقی از کشور از جمله کرمانشاه هم قطع شده است.

اما این تنها ایران و عراق نبودند که از این زمین لرزه تاثیر پذیرفته‌اند، بلکه در دیگر کشورهای منطقه از جمله لبنان، کویت و اسرائیل هم احساس شده است.

 

 

منبع رادیو فردا

Have your say